Zoeken

BMW Motorrad meets The House of Machines

6 december 2017
Mocht je toevallig binnenkort in de buurt zijn, in het Arts District van Los Angeles is afgelopen week het House of Machines geopend, een locatie waar motorrijden en lifestyle hand in hand gaan. BMW heeft zich als exclusieve partner met The House of Machines verbonden.

Lifestyle lijkt tegenwoordig steeds meer het nieuwe sleutelwoord tot motorrijden te zijn, getuige het succes van Wheels & Wales en Pure & Crafted, maar ook grote events als Faakersee, het WDW en de BMW Motorrad Days. Om nog maar te zwijgen van het succes van de in Londen gevestigde Bike Shed, eigenbouwers als de Deense Wernchmonkies en - om even in L.A. te blijven, het in Venice Beach gevestigde Deus ex. Machina.

Niet vreemd dus dat BMW in navolging van Pure & Crafted en de Motorrad Days zich nu aan de andere kant van de Atlantische oceaan heeft verbonden aan The House of Machines in het Arts District van Los Angeles, dat 29 november jongstleden haar deuren heeft geopend.

Volgens strategisch directeur Drew Madasci is The House of Machines een plaats voor mensen met oog voor detail, een streven naar perfectie en een passie voor de motor lifestyle. "Waar man en machine samengaan," is niet alleen het motto van The House of Machines, maar een filosofie die elke dag wordt omarmd. 



Om deze sfeer te creëren, heeft The House of Cards een diverse range aan items onder een dak samengebracht, van modieuze custom bouwer compleet met naastgelegen werkplaats tot een speciaal ontwikkeld modelabel met gelimiteerde collectie en een een eethoek met koffie, bier, hamburgers en live muziek. Inderdaad, net als Deus. 

The House of Cards wil alleen maar het beste van het beste bieden (wie wil dat nou niet?), wat naar eigen zeggen de reden is geweest om BMW als exclusieve partner te selecteren. En dus zijn de modellen van de R NineT familie op de locatie terug te vinden, die hun steentje moeten bijdragen aan de unieke ervaring. "BMW Motorrad en The House of Machines delen dezelfde passie voor motoren en de daarbijbehorende lifestyle. The House of Machines is de perfecte alledaagse beleving van Make Life a Ride," zegt Timo Resch, BMW Motorrad Vice President Marketing and Sales.

Het concept van The House of Machines heeft z'n eigen mannen kledinglabel LNLA (Limits No Longer Apply), waar ook BMW weer een vinger in de pap heeft gehad. De gelimiteerde collecties die exclusief voor The House of Machines zijn ontworpen zijn op locatie en online slechts 12 maanden beschikbaar.